Суд Париса (1683 – 1685), Італія

Опис

Картину написано в нічному освітленні, у стилі бароко на історію з древньогрецької міфології за «Метаморфозами» Овідія. У композиції виокремлено чотири постаті на повний зріст. Праворуч – три оголені та вкриті драперіями жінки (Гера, Афродіта, Афіна), з яких одна (Афродіта – богиня любові) стоїть, дві інші – сидять (одна – зі спини). Ліворуч – напівоголений чоловік (Паріс – царевич Трої) з простягує ліву руку з яблуком, у правій – палиця. Біля Паріса – собака та вівці. Ліворуч з хащів виглядає чоловік у шоломі (Меркурій) з кадуцеєм (своїм символом). Праворуч, зі спини сидить Афіна – богиня війни зі своїми атрибутами – шолом, щит тощо. Угорі – янгол Путті з луком та голуби. У картині використано сюжет одного з найвідоміших давньогрецьких міфів про яблуко розбрату з написом «найпрекраснішій», через що й виникла суперечка між трьома богинями: Герою, Афіною, Афродітою, кожна вважала себе найгарнішою. За наказом Зевса вирішити спір повинен був син троянського царя Паріс, який віддав яблуко Афродіті, котра пообіцяла йому подарувати кохання найчарівнішої у світі земної жінки Єлени Прекрасної. Її чоловік – грецький цар Менелай захотів повернути дружину, що й стало причиною Троянської війни

Веб портал “Музейний фонд України” працює в тестовому режимі.

На даному етапі наповнення порталу відбувається співробітниками музеїв та заповідників, що включені в перелік згідно постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2021 р. № 1388 “Про затвердження переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України”