Апаратура телеуправління підйомно транспортного пристрою (АТУПТ-1) для трактора Т-130 М

Опис

У вигляді коробки чорного кольору за формою неправильного прямокутника. Корпус складається з 2-х частин, скріплених між собою внизу 4-ма металевими гвинтами. Верхня частина виготовлена з нахилом. По краях розміщені т. зв. «джойстики» управління (у резинових чохлах), а також прикріплені за допомогою гвинтиків та заклепок 5 металевих пластин, пофарбованих у синій, червоний та жовтий кольори з позначками та написами російською мовою, на них розміщені елементи управління - кнопки, тумблери, перемикачі. Бокові сторони: З однієї широкої сторони, вкручені металевими гвинтами, 4 металеві фіксатори ременів та розміщений ремінь гірчичного кольору, з двох сторін якого по одному металевому регулятору довжини ременя. З протилежної широкої сторони, по центру, закрита кришка отвору, яка прикручена 2-ма металевими гвинтиками з шайбами та виносне місце для розміщення антени, вкрите сріблястою металевою Г-подібною деталлю, а також гніздо для антени. На одній із сторін, вгорі, прикріплена за допомогою 4 заклепок, металева пластина т.зв. «шильдик» чорно-сріблястого кольору, на якій міститься емблема Інституту автоматики «ИА», а у вільних полях вибиті позначки «УП», «5» та рік «1989». Нижче розміщено широке гніздо для блока живлення, закрита кришка з отвору, яка прикручена 2 металевими гвинтиками з шайбами. Апаратура телеуправління підйомно транспортного пристрою (АТУПТ-1) для трактора Т-130М. який був задіяний у дезактиваційних роботах на очищенні покрівлі 3-го енергоблоку ЧАЕС. Над його розробкою працювало багато фахівців, в т. ч. Інституту автоматики та НВО «Електронмаш». Відповідно до Постанови ГКНТ при Раді Міністрів СРСР від 11.12.1984 р. № 703 лабораторія Київського Інституту автоматики, де працював В.Ф. Кошмяков, займалась розробкою апаратури радіоуправління промисловим трактором Т-130М та бульдозером на його основі. Розробкою внутрішнього наповнення АТУПТ-1 займався В.Ф. Кошмяков. Його колега, В. Шалаєв, займався оформленням зовнішнього вигляду, зокрема, розміщення функціональних кнопок, перемикачів, тумблерів пристрою. У 1986 р. відбулись У 1986 р. відбулись перші промислові випробування механізмів. Розробки інженерів Інституту були представлені на ВДНГ у Москві, що проходила за декілька тижнів до аварії на ЧАЕС. Там на неї звернув увагу тодішній Голова Ради Міністрів СРСР М.Рижков. На початку травня 1986 р., під час перебування на ЧАЕС, М. Рижков він згадав про розробки київських інженерів та розпорядився використовувати їх під час ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Вже на початку травня 1986 р. Інституту автоматики було поставлене завдання забезпечити підступи до 4-го енергоблоку ЧАЕС та очистити від завалів територію для пересування інших видів техніки. В Київській області, поблизу селища Мила був влаштований полігон, де проходили випробування техніки перед відправленням на ЧАЕС. В найкоротші терміни, вже у травні, експериментальний роботизований трактор Т-130 М був перевезений до ЧАЕС і працював на проммайданчику. Керування радіокерованим механізмом, за допомогою даного пульта, здійснював оператор, що знаходився на відстані до 250 м. В подальшому лабораторія Інституту отримала нові завдання забезпечити очищення покрівель АЕС. Даний прилад був виготовлений у 1989 р. в і роботах не використовувався. До 2002 р. він знаходився в Інституті, згодом зберігався в родині В. Ф. Кошмякова.

Веб портал “Музейний фонд України” працює в тестовому режимі.

На даному етапі наповнення порталу відбувається співробітниками музеїв та заповідників, що включені в перелік згідно постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2021 р. № 1388 “Про затвердження переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України”