Опис
Каністра німецька, так звана ,, Вермахт каністра” для палива.
В листопаді 1936 року німецьке командування оголошує тендер на розробку нового типу каністр для оснащення моторизованих дивізій. Фірма Muller & Co із Schwelm розробляє революційно новий дизайн каністри. На той час було вироблено 5000 каністр та відправлено в армію для випробувань. Після позитивних відгуків було розпочато їх масове виробництво. Це була рання модель каністри, на якій маркування наносилось зверху вниз. Кінцева форма каністри з’явилася у 1939 році.
Каністра була настільки вдалим виробом, що на початку 1940-х років її скопіювали у Великій Британії, і з деякими змінами у США, та виробляли у величезній кількості для потреб союзних військ.
Експонат потрапив до музею завдяки дарувальнику з Володимира-Волинського. Це стандартна модель каністри для палива, виготовлена із штампованої сталі, що має свої новаторські особливості конструкції, які власне і зробили її унікальною та знаменитою.
Каністра в цілому вписана в паралелепіпед кольору ,, Feldgrau” ( танковий сірий). Розмірами 365*465 мм, ручка – 170 мм. На передній стінці білою фарбою нанесене маркування:
Kraffstoff 20 L – паливо 20 літрів,
Feuergefahrlich – вогневибухово,
1944 – рік випуску,
AUSTRIA WIEN – логотип виробника,
Число 1116, значення якого поки що невідомо ( ймовірно код постачальника металу для корпуса каністри),
Wehrmacht – збройні сили.
Шов, що з’єднує штамповані половини каністри ,,втоплений” , можна щільно укладати штабелями і закріплювати без ризику пошкодити одну одною виступаючими частинами. Має три рукоятки, що забезпечує зручність перенесення. Одну каністру можна нести вдвох або по дві одиниці - в кожній руці. Передача каністр по ланцюжку також полегшується.
Форма каністри дозволяє при її заповненні утворитися повітряній порожнині ( це використовується для компенсації зміни об’єму рідин при зміні температури). Сифонна трубка, крім іншого, дозволяє вирівняти тиск в порожнині з вуличним при відкритті каністри, що запобігає розливу рідини.
Має слабо опуклі бічні стінки, хрестоподібне штампування збільшує їх жорсткість.
Конструкція кришки, на відміну від різьбової, швидше та простіше відкривається, може фіксуватися відкрита, при незначних пошкодженнях гумової прокладки витік води не відбувається, і сама прокладка не випадає.
Сучасні металеві каністри, зазвичай, повторюють оригінальну німецьку конструкцію. Сучасні технології дозволяють виготовляти пластикові каністри для палива із спеціальних антистатичних пластиків, легші за вагою, і здебільшого, оснащені з’ємними довгими ,, носиками” – лійками, що спрощують заливання пального в бак.