Опис
Мі-2 — багатоцільовий вертоліт, розроблений в ОКБ М. Л. Міля як заміна застарілого Мі-1. Однією з головних причин створення нової моделі стала необхідність переходу від поршневого двигуна до газотурбінного, що відповідало світовим тенденціям авіабудування. Основне серійне виробництво Мі-2 було розгорнуто в Польщі на заводі WSK “Swidnik”, де з 1965 по 1992 рік випущено 5418 одиниць. Завдяки високій надійності вертоліт здобув популярність у багатьох країнах і продовжує експлуатуватися до сьогодні. Початок розробки припадає на 1960 рік, а перший політ відбувся 22 вересня 1961 року, з пілотом Г. В. Алфєровим. Вертоліт має екіпаж у складі однієї особи. Він оснащений двома газотурбінними двигунами ГТД-350, кожен із максимальною потужністю 400 е. к. с. Серійне виробництво було налагоджене в Польщі на підприємстві WSK “Swidnik”, де з 1965 по 1992 рік було випущено 5418 одиниць. Він широко використовувався в збройних силах (як зв'язковий і транспортно-санітарний) і в цивільній авіації (як пасажирський і сільськогосподарський). Проте, найбільш він відомий як учбовий (для льотних шкіл) і тренувальний (у ДОСААФ) - практично всі пілоти вертольотів вчилися літати саме на ньому.
Представлений у музеї вертоліт Мі-2 має бортовий номер UR-23943. Він перебував в експлуатації до 14 жовтня 1997 року, коли був списаний. Пізніше, 5 листопада 2002 року, ця машина надійшла з Кременчуцького коледжу до Державного музею авіації. Наразі фюзеляж і внутрішнє обладнання вертольота перебувають у задовільному стані, двигуни не демонтовані. Мі-2 став першим радянським серійним вертольотом, оснащеним газотурбінними двигунами. Його створення стало важливим кроком у розвитку радянської вертолітної авіації та сприяло модернізації парку гвинтокрилих машин.
Представлений експонат має характерне для Мі-2 обтічне фюзеляжне виконання із заокругленою носовою частиною. Основна кольорова гама — біло-синя, з синіми хвилястими лініями вздовж борту. На фюзеляжі розміщений бортовий номер UR-23943, а також український прапор, що вказує на його експлуатацію в Україні.
Двигуни розташовані у верхній частині фюзеляжу в характерному "горбі", з повітрозабірниками та вихлопними патрубками, які мають червоні заглушки. Передня частина кабіни має широке лобове скло, що забезпечують огляд для пілота. Лобове скло оснащене двірниками.
Шасі гелікоптера трьохопорне, з передньою стійкою, що має невелике колесо. Основні стійки розташовані під середньою частиною фюзеляжу. Хвостова балка довга, звужується до кінця, де розміщений рульовий гвинт.