Опис
Гелікоптер Мі-6 був розроблений у 1950-х роках у конструкторському бюро Михайла Міля як важкий транспортний вертоліт для військових і цивільних потреб. Був здатний перевозити вантажі вагою до 12 тон, або до 90 чоловік десанта або дві легкі самохідні гармати. Цікавою конструктивною особливістю машини є наявність крила, яке давало можливість злітати не лише вертикально, а і як літак - з розгоном. На момент створення він мав найбільшу вантажопідйомність у світі, а також був найбільшим і найшвидшим вертольотом, побудованим за класичною схемою з основним і рульовим гвинтом. Завдяки потужним газотурбінним двигунам Мі-6 демонстрував вражаючі льотні характеристики, що дозволило йому встановити низку світових рекордів. Його широко використовували в армії, будівництві, транспортуванні великогабаритних вантажів та рятувальних операціях. У 1986 році Мі-6 брав участь у ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, де його залучали до скидання тон хімічних реагентів над зруйнованим реактором.
Основне виробництво Мі-6 було налагоджено на Ростовському заводі №168 та Московському заводі №23. Загалом з 1959 по 1980 рік було випущено 874 машини. Гелікоптер мав екіпаж із п’яти осіб і оснащувався двома турбовальними двигунами Д-25В потужністю 5500 к.с. кожен.
У музеї представлений Мі-6А з бортовим номером 22, виготовлений у 1975 році на Ростовському авіаційному заводі. Його перший політ відбувся 8 вересня 1975 року під керівництвом пілота Семенченка. За 20 років експлуатації гелікоптер здійснив 1794 посадки, налітавши 1334 години 31 хвилину. Останній політ відбувся 13 липня 1995 року, після чого вертоліт був виведений з експлуатації. У 2003 році його передали до музею з військової частини А4461 у Борисполі.
Технічний стан експоната є задовільним: фюзеляж та внутрішнє обладнання збережені, проте двигуни демонтовані. Історичне значення цього вертольота визначається тим, що він став першим у світі надважким вертольотом, який вироблявся серійно, встановив численні рекорди та став основою для подальшої розробки спеціалізованого транспортного гелікоптера Мі-10.
Музейний експонат Мі-6А має масивний фюзеляж характерної обтічної форми з великим вантажним відсіком. Він пофарбований у світло-блакитний колір із червоною зіркою на борту, що вказує на його радянське походження. Бортовий номер "22" нанесено червоним кольором на носовій частині фюзеляжу.
Ніс гелікоптера оснащений великою кабіною екіпажу. Над кабіною розташовані характерні повітрозабірники та обтічники системи охолодження двигунів. Верхня частина фюзеляжу містить два великі турбовальні двигуни з червоними заглушками у повітрозабірниках.
Основний гвинт складається з п’яти довгих лопатей. Вони кріпляться до масивної втулки, що розташована на даху вертольота. Хвостова балка витягнута, з невеликим рульовим гвинтом у кінці, який забезпечує стабілізацію польоту.
Шасі має чотири колеса, з яких два передні встановлені під кабіною, а задні – ближче до хвостової балки, що забезпечує гелікоптеру стійкість на землі.