Літак Як-38

Опис

Літак Як-38 — радянський палубний штурмовик із вертикальним зльотом і посадкою (СВЗП), розроблений в ОКБ Яковлєва в 1960-х роках. Він став першим і єдиним серійним літаком ВМФ СРСР із такою можливістю. Призначався для розміщення на авіаційних крейсерах типу "Київ", виконуючи завдання штурмової підтримки та перехоплення. Роки виробництва: 1975–1988, за цей час було виготовлено 231 одиницю. Літак застосовувався в навчально-бойових польотах, а також у військових операціях у 1980-х роках. В 1991 році Як-38 було знято з експлуатації. Це тридвигунний літак із двома підйомними двигунами для вертикального польоту та одним маршовим для горизонтального. Серед основних особливостей можна виділити: можливість вертикального зльоту/посадки, відсутність радіолокаційного прицілу, обмежене бойове навантаження (до 1 т.), автоматичну систему катапультування при відмові двигунів. Довжина: 16,37 м Розмах крила: 7,32 м Висота: 4,25 м Максимальна швидкість: 1 280 км/год Бойовий радіус: 380 км Озброєння: керовані ракети "повітря-повітря", некеровані ракети та бомби, двуствольна гармата (ГШ-23) у підвісних контейнерах на пілонах під крилом (має чотири точки підвіски). Фюзеляж напівмонококової конструкції. Має обтічну форму, яка оптимізована для мінімізації опору повітря та ефективної роботи двигунів. Включає три відсіки: носовий, центральний і хвостовий. Носовий відсік: Одномісна герметична кабіна пілота зі збільшеною площею скління для кращого огляду. Ліхтар кабіни відкидається назад для посадки та висадки пілота. Під кабіною розташовані авіоніка та системи управління. У нижній частині передбачено нішу для носового шасі. Центральний відсік (основний силовий каркас): Двигунний відсік із трьома реактивними двигунами: один маршовий двигун у центральній частині, два підйомних двигуни, розташовані вертикально за кабіною. Повітрозабірники з боків фюзеляжа з відкидними стулками для захисту при вертикальному зльоті. Вузли підвіски озброєння під крилами та фюзеляжем. Хвостовий відсік: Форсажна камера маршового двигуна. Рульові сопла, що допомагають керувати літаком під час вертикального польоту. Т-подібне хвостове оперення, що забезпечує стійкість. Основні конструктивні елементи виконані з алюмінієвих сплавів. У зоні двигунів використовуються титанові й теплостійкі матеріали для захисту від високих температур. Панелі обшивки частково знімні для швидкого доступу до двигунів і систем. Літак темно-синього кольору, бортовий номер "46" нанесено жовтим кольором. Вхідні повітрозабірники виділені червоним із характерною обводкою. Крило малого розмаху із закрилками та підкрильними вузлами підвіски озброєння. Шасі триопорне з передньою стійкою. Літак демілітаризовано. Блоки обладнання, агрегати систем, двигуни – відсутні.

Веб портал “Музейний фонд України” працює в тестовому режимі.

На даному етапі наповнення порталу відбувається співробітниками музеїв та заповідників, що включені в перелік згідно постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2021 р. № 1388 “Про затвердження переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України”