Винищувач – бомбардувальник Су-20

Опис

Су-20 — це експортна модифікація винищувача-бомбардувальника Су-17М, розроблена Дослідно-конструкторським бюро імені Павла Осиповича Сухого («ОКБ Сухого»). Літак отримав спрощений комплект обладнання та озброєння, що дозволило зробити його доступнішим для країн-імпортерів. Розробка Су-20 розпочалася у 1972 році, а вже 15 грудня того ж року відбувся перший політ, який виконав льотчик-випробувач А. Н. Ісаков. Виробництво здійснювалося на заводі №126 у Комсомольську-на-Амурі. Оскільки ця модель була орієнтована виключно на експорт, вона не використовувалася у військах СРСР. Літаки постачалися до багатьох країн, серед яких Польща, Сирія, Ірак та Єгипет. Су-20 брав активну участь у різних збройних конфліктах, таких як Війна Судного дня, Ліванська війна, Афганська війна, Ірано-Іракська війна та багато інших. Літак має одномісну кабіну та оснащений турбореактивним двигуном АЛ-21Ф-3 з максимальною тягою 9700 кгс (на форсажі — 11500 кгс). Озброєння включає дві 30-мм гармати НР-30 із боєзапасом 80 снарядів кожна. Бойове навантаження може досягати 3000 кг, що дозволяє йому нести широкий спектр озброєння, зокрема керовані ракети «повітря–повітря» (Р-3С, Р-60), керовані ракети «повітря–земля» (Х-23, Х-25), некеровані ракети (С-3К, С-5, С-8, С-24), авіаційні бомби масою до 500 кг, а також підвісні гарматні контейнери УПК-23. Однією з основних модифікацій Су-20 була розвідувальна версія Су-20Р, яка відрізнялася можливістю підвіски спеціального контейнера комплексної розвідки ККР. Один із таких літаків, з бортовим номером 06, представлений у Державному музеї авіації. Його передали до музею 29 січня 2004 року з ФВП НАУ. Технічний стан експоната загалом задовільний: фюзеляж добре збережений, хоча значна частина обладнання демонтована, проте двигун залишається на місці. Літак пофарбований у триколірний камуфляж, що складається з жовтого, коричневого та зеленого відтінків. Носова частина забарвлена у жовтий колір, з боків якого нанесено чорні арабські цифри бортового номера. Крило має змінну стрілоподібність і пофарбоване у той самий камуфляж, що й фюзеляж. Під крилом видно точки кріплення для підвіски озброєння. Основні стійки шасі пофарбовані у блакитний колір і знаходяться у випущеному положенні. Хвостова частина літака містить вертикальний стабілізатор із зображенням прапора Єгипту, а також горизонтальні стабілізатори, пофарбовані в ті самі камуфляжні кольори.

Веб портал “Музейний фонд України” працює в тестовому режимі.

На даному етапі наповнення порталу відбувається співробітниками музеїв та заповідників, що включені в перелік згідно постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2021 р. № 1388 “Про затвердження переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України”