Опис
Літак МіГ-21М. Дистанційно керований літак-мішень.
З середини 80-х років багатоцільові винищувачі типу МіГ-21 почали поступово знімати з озброєння ВПС СРСР. Значна частина машин ще мала льотний ресурс, тому їх переобладнували у дистанційно керовані повітряні мішені для тренувань льотчиків та розрахунків ЗРК. На літаках знімали РЛС та більшу частину бортового обладнання й пілони підвіски озброєння, натомість встановлювали антени й блоки системи радіокерування. Політна вага зменшувалася приблизно на 1000 кг, відповідно зростали льотні й маневрені характеристики. Крісло пілота й необхідні для перельотів прилади залишались.
Роботи виконувалися на Львівському державному авіаремонтному заводі (ЛДАРЗ), де у 1985-2004 рр. з МіГ-21ПФ та ПФМ було переобладнано 150 безпілотних літаків-мішеней відповідно типів M-21 та M-21М.
При проведенні навчань ВПС або військ ППО з бойовою стрільбою пілот переганяв літак на найближчий аеродром. Далі зліт, політ до вогневої зони та маневри у ній виконувалися вже у безпілотному режимі, за допомогою системи дистанційного керування.
Експонат переданий до музею Львівським ДАРЗ.
Фюзеляж – вузький, видовжений, циліндричної форми. Передня частина має характерний круглий повітрозабірник із зеленим конусом регулювання потоку повітря. Фарбування сріблясто-сіре. Фарбою блакитного кольору зазначено бортовий номер «45». Крило дельтоподібної форми, середнього розташування. Високий вертикальний кіль, на якому розміщено синьо-жовтий тризуб – символ ВПС України. Горизонтальні стабілізатори невеликого розміру, розташовані в задній частині фюзеляжу. Шасі триколісне, з передньою стійкою під носом. Основні стійки під крилом, обладнані амортизаторами.