Опис
Літак Ту-104, бортовий номер Л5415, займає особливе місце в історії авіації. Це був перший радянський серійний пасажирський літак з реактивними двигунами. Розробка Ту-104 почалася в 1952 році в конструкторському бюро Андрія Туполєва на базі бомбардувальника Ту-16. Це дозволило значно скоротити терміни розробки нового літака. Перший політ Ту-104 відбувся 17 червня 1955 року, а вже в 1956 році він почав комерційні рейси.
Однією з ключових особливостей Ту-104 була герметична кабіна, яка дозволяла літаку виконувати польоти на великій висоті без використання кисневих масок. Літак був оснащений двома потужними турбореактивними двигунами, що забезпечили йому високу швидкість і дальність польоту.
Серійне виробництво Ту-104 почалося в 1956 році на Харківському авіазаводі. Літак швидко завоював популярність і став символом цивільної авіації. Однак, через деякі конструктивні недоліки та високий рівень шуму, експлуатація Ту-104 скоротилася наприкінці 1970-х років.
Побудований у Харкові, літак з бортовим номером L5415 служив у загоні реактивних літаків №200 (аеропорт Москва-Внуково). 19 вересня 1956 року він виконав перший регулярний рейс за маршрутом Москва–Іркутськ. Використовувався також для польотів урядових делегацій. З початку 1960-х років понад 20 років слугував навчальним екземпляром у КІІЦА (Київському інституті інженерів цивільної авіації). Після виведення з навчального процесу встановлений на постамент.