Опис
Важкий транспортний багатоцільовий гелікоптер Мі-26 є однією з найвидатніших розробок у світовій авіації. Його створення стало відповіддю на зростаючу потребу в авіаційних засобах, здатних перевозити значні вантажі та виконувати масштабні рятувальні й військово-транспортні операції. Після освоєння у СРСР вертольота Мі-6 ОКБ Міля розпочало розробку нового, ще потужнішого апарата, спроможного піднімати до 20 тонн вантажу. Ці роботи стартували у 1970 році під керівництвом генерального конструктора М. Н. Тіщенка, а головними конструкторами проекту виступили Г. П. Смірнов та В. В. Шутов. Перший політ Мі-26 відбувся 14 грудня 1977 року, а випробування проводилися з участю досвідченого льотчика-випробувача Г. Р. Карапетяна.
Виробництво вертольота розгорнулося на Ростовському заводі № 168 (нині "Росвертол"), і з 1980 року було випущено 316 одиниць цієї машини. Вертоліт Мі-26 став найбільшим і найпотужнішим серійним вертольотом у світі, що зумовило його широке використання як у військовій, так і в цивільній сфері. Завдяки двом потужним турбовальним двигунам Д-136, кожен з яких розвиває потужність у 11 400 к.с., він може перевозити значні вантажі на великі відстані. Вертоліт має довжину 33,745 м, висоту 8,145 м та діаметр несучого гвинта 32 м, що забезпечує йому унікальні аеродинамічні властивості.
Мі-26 активно застосовується у військових операціях, гуманітарних місіях, ліквідації наслідків катастроф, транспортуванні великогабаритних вантажів, а також у будівництві та нафтогазовій галузі. Він здатний перевозити не тільки вантажі, але й велику кількість особового складу або техніку, включно з бронетранспортерами. В Україні збережено декілька машин цього типу, що підкреслює їхню історичну цінність. В музеї представлений Мі-26 із бортовим номером 64, побудований у 1980 році на заводі "Росвертол". Машина є однією з трьох перших серійних вертольотів, її фюзеляж і внутрішнє обладнання частково відновлені, а двигуни були демонтовані. До 1988 р. гвинтокрил перебував у складі 276-го окремого вертолітного полку. Такі потужні машини мають на озброєнні лише дві держави - Україна і Росія. Музейний примірник несе білий камуфляж як пам'ять про участь українських авіаторів у миротворчих операціях під егідою ООН.
Гелікоптер Мі-26 має масивний і потужний зовнішній вигляд, що підкреслює його роль найбільшого та найвантажопідйомнішого серійного вертольота у світі. Його фюзеляж забарвлений у білий колір із нанесеними чорними літерами "UN" (United Nations). На борту також видно номер "64". Передня частина вертольота має обтічну форму, з великою кабіною екіпажу, оснащеною широким склом.
Гвинт має значний діаметр, що сприяє створенню достатньої підйомної сили для транспортування важких вантажів. У хвостовій частині знаходиться п'ятилопатевий рульовий гвинт, розташований на кінці довгої хвостової балки, яка плавно звужується від основного корпусу.
Фюзеляж має велике вантажне відділення, доступ до якого здійснюється через масивні вантажні двері у хвостовій частині. Ходові колеса досить великі, двоколісні передні стійки та масивні основні стійки підкреслюють міцність шасі, призначеного для експлуатації на різних типах поверхонь. На бортах гелікоптера розташовані декілька люків і вікон, а також вентиляційні отвори й додаткові елементи системи охолодження двигунів.